2009-07-13-16-ned-korz-god-

 

 

 

 

 

 

 

MARTA PRIMA ISUSA U KUĆU / MARIJA JE IZABRALA BOLJI DIO

 

(Lk 10, 33.8 – 42)

 

 

 

Čitajući Evanđelje o Marti i Mariji, mnoge majke obitelji mogu ostati malo frapirane, međutim pitanje je pravilnog i potpunog razumijevanja poruke. Marta je blamirana ne zato što je aktivna nego što se previše uzrujava, ne zato što radi nego što ju rad do kraja okupira da nije više sposobna za Riječ Božji i za bližnje. I danas se nameće problem takvog nemira koji čovjeka otkida od najosnovnijih duhovnih i socijalnih potreba.

 

Problem rada i zarade danas je u globalnom svijetu čovjeku digao svaku drugu mogućnost mišljenja,… meditacije i molitve. Rad ima svoju svrhu samo utoliko ukoliko je usmjeren na čovjekovu sreću i stvaralaštvo, ali ako je usmjeren protiv čovjeka, u tom slučaju to više nije ljudski rad nego rad koji čovjeka rasčovječuje. Ni u kojem slučaju ne možemo reći da je Isus i kršćanstvo protiv rada – naprotiv, uvijek se predstavljalo protiv pasivnosti i nerada, a na drugoj strani stalno je stavljalo naglasak da čovječji rad bude produhovljen, da bude više human, ljudski.

 

 

Koliko se ljudi baš danas otuđuju i od vjere i od ljudskog ponosa sve u ime svojega rada i velike zarade?... Ako će nas zarada rasčovječiti i učiniti samo snagom a ne ljudima onda neka je ne bude… Sjetimo se samo činjenica ljudi koji su u ime svojega rada zaboravili na sve svoje ljudske i obiteljske i prijateljske veze. I najčešće se kod takvih ne radi da svojim radom spase dostojno mjesto svojoj obitelji, nego čisto materijalno obogaćenje, pa čak i ne određujući u koju to svrhu služi. Ljudi su u ime rada zaboravili na Gospodina i na njegov i naš dan – na Nedjelju…

 

Znači, rad je nužan, rad je svet, on je u našoj strukturi. Po radu mi postajemo suradnici Božji. Kroz rad mi postajemo više ljudi na sliku Božju, ali isto tako nas rad treba disponirati za više ideale, koji nas mora usmjeriti našem Gospodinu… Jer preko produhovljenoga rada mi izvršavamo Spasiteljevu misiju u ovome svijetu. Na neki način sve stvorene stvari svojim radom pretvaramo u ljudske stvari.

 

Koliko li se ljudi izgubilo u ime svojega rada, koliko li ih je postalo nesposobno za Riječ Gospodnju, koliko li ih je u svojem duhu potjeralo Gospodina svojim radom i svojim prevelikom brigom? Koliko god radimo ostanimo isto toliko sigurni da je Gospodin taj koji vodi o nama brigu preko nas i da za njega mora ostati uvijek vremena.

 

 

Kako je žalosno da za sve imamo vremena i strpljivosti ali kada se radi o posveti Gospodinu tada smo uvijek bez vremena – nemirni i prikraćeni. Čovjek treba postati svjestan onoga što mu je najbitnije. I tom bitnomu sve drugo treba podložiti. To najbitnije ne smije nizašto žrtvovati. A to najbitnije čovjeku i svem postojećem jest Bog. Stvarno postoje dva modela (načina) življenja: monaški (meditativni) i laički (operativni). Izgleda da Isus daje prednost meditativnom (Mariji) načinu življenja pred laičkim (Marta).

 

U Bibliji i kod Isusa ne postoji opozicija između jednog i drugog načina življenja. A na svakome je od nas da izabere svoj način življenja, i s time ne treba kalkulirati. Isus traži od nas da se odlučimo bilo za meditativni bilo za aktivni način življenja.

 

A čovjek se u meditativnom načinu življenja nalazi dubinski, pa i kad izgleda da sve gubi ponovno u stvari sve dobiva. 'Marija je bolji dio odabrala!'