2010-06-17-12-ned-kroz-god-c

 

 

 

 

 

ŠTO VI KAŽETE, TKO SAM JA?

 

(Lk 9, 18 -24)

 

 

 

 

Tko je Isus i kakvo je njegovo značenje za nas osobno, za prošlost, sadašnjost i budućnost svijeta? Ovo je trajno pitanje koje nijedan čovjek ne može više preskočiti, i treba na njega odgovoriti. Nekada, nedavno, izgledalo je da je Isus 'umro' u - za ovu povijest, ali sada se opet događa 'povratak Isusu'. Što je to u Isusu što intrigira sve ljude u svim vremenima? Kao da nitko i nikada nije niti može dati potpun odgovor.

 

Bilo je raznih što teorijskih što praktičnih odgovora. Bilo je pokušaja imaginiranja Isusa kao i diskvalificiranja – ali kao da je jedan i drugi odgovor nisu bili potpuni, nisu odgovarali istinskom Isusu, kao ni ljudima koji ga traže. Teško je reći koliko je napisano 'Života Isusovih '. Ni jedan nije mogao ući u dubinu kao što su to učinili jednostavni pisci četiriju Evanđelja. Nema odgovora koji može obuhvatiti Isusa. On je Alfa i Omega! Početak i Svršetak svijeta. Mesija – Božji poslanik.

 

Kao što je Isus samim sobom bio u ovom svijetu i u ovoj povijesti, i sve nadilazio i ostao 'neuhvatljiv', tako izmiče i svim opisima. Više ga može osjetiti ljudsko srce nego li ljudski um. Isusa se srcem doživljava i osjeća (Pascal). Izgleda da se nalazimo ponovno, u ne znam po koji put, u ljudskoj povijesti, na putu povratka Isusu. Razni su odgovori; ima onih 'izvana' (prorok, revolucionar, vizionar, karizmatik, reformator), a najbitnije je ono što kažu sami kršćani, vjernici. Što bi mi danas odgovorili na pitanje – tko je Isus za nas? Ne odgovor po dogmi i katekizmu, nego prema našem životu. Da li uopće imamo životni odgovor?

 

Kad bi ljudi slikali i opisivali Isusa, kakvog bi ga nacrtali – da li bi se u tim slikama i opisima Isus prepoznao – da li bi se moglo uočiti da je on Mesija, Spasitelj i Vođa? Da li bi se tamo gdje su dvojica ili trojica kršćana moglo uočiti prisustvo Isusa – da li bi se moglo prepoznati Isusa u našim obiteljima, pa i u našim Crkvama? Neki su pokušavali tražiti Isusa van kronika, pa i van Crkava. On je tamo gdje je ljubav i prepoznavanje drugih ljudi kao ljudskih bića i kao braće.

 

 

Sjetimo se opisa Matejeva: Bio sam gladan, žedan... tko god napoji žedna, njeguje bolesna... taj pokazuje Isusa. Isusa se ne može niti smije pretvoriti u neku ideologiju, pa ni u neku moralizatorsku praksu. Isus nadilazi sve definicije i sve dokumente. On je život i drama čovjeka i čovječanstva. Mnogi su konstatirali zajedno s Julijanom apostatom: Galilejče pobijedio si, ljubeći! Dokle god ljudsko srce bude čeznulo za ljubavlju i dobrotom otvara se mogućnost prepoznavanja Isusa, otvara se mogućnost njegovog povratka.

 

 

Dokle bude plača i radosti u ljudskom životu, sprema se Betlehem (rađanje) za Isusa. I danas radi raznoraznih 'popisa' i seoba mnoga mjesta i srca primit će Isusa i ne znajući da je to on. I 'ne poznajući ga' poznaju ga, trebaju ga. Teško je Isusa skinuti s njegova mjesta i zaposjesti na to mjesto. brzo se uoči da je to nemoguće. Uočava se da se time čovjek naruga samome sebi a ne Bogu i Isusu Kristu. Mnogi su prošli kušnju vjernosti Isusu, mnogi su se našli u vlastitoj pustinji gdje ih je 'đavao' kušao: kruhom, vodom, pićem, čudesima, slavom, uspjesima..., kako reče Dostojevski. I podlegli su kušnjama. Nije to čudno niti iznenađujuće.

 

Tko bi se od nas ljudi usudio ustvrditi da jednoj od ovih kušnji nije podlegao, pa iza toga više niti u sebi niti u drugome nije prepoznao Isusa. I to je razlog zašto se po našim licima ne može 'nacrtati' Isusa, zašto ne možemo dobiti cjelovit odgovor o Isusu. Može se možda riječju i dati odgovor tko je Isus, može ga se i obožavati, staviti u hramove, a da se zaobiđe glavno, da ga se ne posluša, da se ne prakticira njegovu riječ.

 

Opasnost je slaviti ga riječju a ne životom. Stvara se kriva slika i obmana. Sablazan. Pravi odgovor daju pravednici i pošteni (blaženi), a ne znalci i dogmatičari. Bilo koji oblik fanatizma i dogmatizma smeta prepoznavanje Isusa. Oni koji su spremni biti drukčiji, preporoditi se, takvi pokazuju na Isusa. "Religija koju donosi Isus jest doživljaj i iskustvo, a ne skup ili rukotvorina ideja i načela: on je odnos prema Bogu koji se ostvaruje preko Isusa Krista" (M. Unggeridige, str. 80).

 

 

Koji je naš današnji odgovor na Isusovo pitanje: Tko je on za nas? Isus je Sin čovječji, Sin Božji, Mesija, Poslanik Božji, Riječ Božja...