2011-04-07-5-kor-ned-mj-a

 

 

 

 

ISUS NAS POZIVA DA USTANEMO IZ GROBOVA

 

 

(Iv 11, 1- 45)

 

 

 

Govor je o Lazaru i njegovom prebivanju u grobu. Da li se radi o historijskom događaju ili simboličkoj slici, skoro nije bitno. Bitno je ono što dolazi iz Isusovih usta. Bitan je Isusov poziv. Dapače, ako je simbolična slika onda je ona uvijek prisutna i uvijek se ponavlja, ali isto tako nas poziva da trajno čujemo Isusov poziv: ustani Lazare! Poziv svakome čovjeku koji se nađe u smrtnom događaju da ustane i da se ne predaje olako raspadanju.

 

Isto tako se život veže uz Isusa, uz Boga. Da si bio tu moj brat ne bi umro... Tako skoro svi mislimo. Gdje je Bog onda kada nam netko dragi umire, pitamo se. Kako povezati Božju svemogućnost i ljubav sa smrću? Ipak kroz Isusa nastaje pomirenje tog paradoksa. Potrebno je umrijeti da se nanovo i kvalitetnije ustane. A svi smo mi iskusili ovaj život i potvrdili da nam je nepotpun. Potrebno je ponovno se roditi i ući u novi kvalitetniji život.

 

Također se biblijski veže novi život uz ljubav i prijateljstvo. Ljubav je ta koja može pobijediti smrt. Lazarovo oživljavanje je sedmo Isusovo čudo, prema sv. Ivanu. I to ima simbolično značenje. Kad se nekoga ljubi njega se doziva u život. Ljubav u drugom biću budi skrivene božanske moći. Ljubav budi usnuli čovjekov bitak. Isus se ne zadovoljava da nas zaodjene ljudskom naravi. On ljudsku narav ugrađuje u svoju osobu.

 

Sin Božji je uzeo ljudsko tijelo i ljudsku dušu da im dadne vječno značenje. Isus udahnjuje novi život. I to nadmašuje naše razumijevanje ali ne i naše težnje i našu dubinsku slutnju. Svi mi slutimo u sebi jedan dublji i vječni život koji drijema u nama. Potrebno je u čovjeku probuditi dubinski i vječni život. Isus trajno potvrđuje vrijednost prijateljstva. (Lazar, Marta, Marija, Ivan, svi apostoli...). On plače za prijateljem (Lazarom). Lazarov slučaj pokazuje značenje prijateljstva s Isusom.

 

Onaj tko prijateljuje s Isusom, ako i umre živjet će. Isusova ljubav će ga dignuti iz groba. Tko prijateljuje s Isusom Kristom taj se obnavlja i budi u svojoj dubini. Doživljava novo rađanje. Radi se o vječnom rađanju. Isusovo spasenje nije spasenje od nečega nego spasenje za nešto. To je spasenje za život vječni. Gledano simbolički možemo reći da se mnogi ljudi i njihova rodbina suočavaju sa stanjima koje je slično smrti.

 

To su bezizlazna stanja. Ipak, evo ovdje se čuje Isusov glas: nije umrla ta osoba nego samo spava. Ne treba nikada nikoga otpisivati. To je poruka svima nama, a i svima koji su se izgubili i 'umrli'. Isusova riječ i prijateljstvo prvenstveno su usmjerene ljudima u teškim životnim stanjima. To je također poziv ljudima da nikoga ne otpisuju, da se ne distanciraju od osoba koje su zalutale. Takvima je pomoć potrebnija nego li zdravima.

 

Ne bi trebalo misliti da je danas najnezgodnije vrijeme. Vrijeme je uvijek zgodno i nezgodno. Zavisi od toga kako se mi postavljamo prema svijetu i sebi. Svako vrijeme je različito i sva su vremena ista. Tako isto i Isusova riječ vrijedi svim vremenima i svim ljudima. Treba ju slušati i razumijevati prema svojem stanju i prema svojem doživljaju života. Trajno je prisutan Isus Krist, a isto tako je trajno prisutan i Lazar i njegove sestre.

 

Ako tako slušamo riječi Evanđelja one će nam donositi svjetlo i život. I tko čuje Isusovu riječ taj će ustati iz groba i svoje truleži. Tko god nadvlada bilo koju 'smrt' ne povraća se u prijašnje stanje. Čovjek uvijek uskrisuje nov. Zato krize i smrti nisu uvijek "bolesti na smrt". Ima smrti koje se može nadvladati, koje Bog u nama nadvladava. Nitko se nikada ne bi trebao otpisati. Vjera i povjerenje čovjeka unutarnje liječe i osmišljavaju.

 

Očito je da se ne radi o formalizmu nego o korijenskom povjerenju. Poslije Lazarova oživljavanja ljudi su počeli vjerovati u Isusa. Poslije istinskih vjerskih događanja otvaraju se mnoge oči na Isusovu osobu i uši na njegovu riječ. 'Liječenje' Isusovom riječi i ljubavlju najsnažnija je propovijed i najvjernije svjedočanstvo istinitosti  riječi i navještaja.

 

Nadvladavanja mnogih teških stanja uvod su u naše definitivno nadvladavanje smrti. To definitivno nadvladavanje bi će dar vječne ljubavi. Tada ćemo svi čuti njegovu riječ i vidjeti njegovo lice.