joomla social media module

2020 01 02 DNI

 

 

* André Pinet, Petnaest dana u molitvi s Ivanom Taulerom, Dominikanska naklada Istina, 2019.

 

Ivan Tauler (1300. – 1361.), dominikanac, u svojih osamdese- tak govora i propovijedi, poziva nas da u vjeri nadiđemo određene granice. Bog je govorio ljudima, pohodio je naš svijet i u njemu se nastanio. Iako transcendentan, i možda baš zato što je takav, Bog se ipak htio roditi u nama, u nama prebivati i rasti. Tauler nas trajno poziva da budemo svjesni toga Božjeg rađanja i prebivanja u nama.

 

Čovjek je stvoren za Boga i u njemu nalazi svoje smirenje, ali zato treba postati svjestan Božjeg dara. Na to nas Tauler neprestano poziva. Taj je dar Riječ Božja koja se rađa i živi u nama. Tauler ne traži Boga ni na nebesima, ni preko mora, nego u dubini samoga sebe, u „dnu“ svoje duše; traži ga svim srcem svojim, svom dušom svojom, svom snagom svojom. U ovih petnaest dana Tauler nam pokazuje kako tražiti i susresti Boga u dubini svoje duše.

 

* André Gozier, Petnaest dana u molitvi s Učiteljem Eckhartom. Rađanje Boga u duši, Dominikanska naklada Istina, 2019.

 

Učitelj Eckhart (o. 1260. – 1328.), dominikanac, teolog, filozof, glavni predstavnik rajnsko-flamanske duhovnosti, usredotočuje svoju poruku na bitno: Bog dolazi nastaniti se u nama, što je nečuvena posljedica Radosne vijesti: ,,I Riječ je tije lom postala“ (Iv 1,14). Eckhart hoće usmjeriti duše koje žele slijediti njegovo naučavanje o unutarnjem stavu duše. Unutarnjost nam pomaže da otkrijemo sami sebe, Boga i druge. Ona je vrlo bogata. Zato sebe otkriti znači sebe nadići.

 

Za Eckharta to znači da se moramo uputiti prema svojoj dubini kako bismo uoči li beskrajno bogatstvo. Unutarnjost je kao polje iz evanđelja. Krist nam govori da postoji blago u dubini naše duše, a ako vjerujemo njegovoj riječi trebamo otkriti skriveno blago. Vrlo brzo Gospodin nam u svojoj dobroti daje da otkrijemo nekoliko grumena zlata koji nam pokazuju da ga upravo tu, u unutarnjosti, trebamo tražiti. „Zašto je Bog postao čovjekom? Zato da se Bog rodi u duši i da se dušarodi u Bogu.“ To nije povlastica samo nekih. Nikome se ne bi trebalo činiti nemogućim da će postići da se u njemu rodi Sin. U ovih petnaest dana slijedimo glavne teme Eckhartove duhovnosti usredotočene na rađanje Boga u duši.

 

 

* Chantal van der Plancke – André Knockaert, Petnaest dana u molitvi s Katarinom Sijenskom, Dominikanska naklada Istina, 2019. [izvornik: Prier 15 jours avec Catherine de Sienne, Nouvelle Cité, 1996.]. Prevela s francuskog na hrvatski jezik Marta Petrak.

 

Katarina Sijenska (1347. – 1380.), dominikanka, naučiteljica Crkve i suzaštitnica Europe, snažna žena koja je u samo 33 godine života donijela snažne promjene. Nitko nije bio daleko od Katarina srca, jer nitko nije daleko od Isusova srca i njezino poslanje je bilo biti drugim Kristom. Primila je i stigme, Isusove rane na svom tijelu. Križ je središnja os ovih petnaest dana zato što je to mjesto koje „pripada Bogu“. Na križu se nutarnje poznavanje Krista produbljuje do apsolutnog zajedništva: „Ostanite u mojoj ljubavi“ (Iv 15, 9).

 

Krajnji je plod ovog razmatranja predanje samoga sebe – „Uzmi moj život“ – iz ljubavi prema Kristu i njegovu Tijelu, Crkvi i čitavu čovječanstvu s kojim on čini jedno. To se predanje ogleda u zadivljenoj slobodi s kojom se Marija predala pri navještenju, onoga dana kada je Bog postao posve dostupan čovjeku i ponizno se nastanio među nama.

 

 

0
0
0
s2sdefault